Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, a dokładnie Krakowska Szkoła Biznesu, uruchamia studia podyplomowe z zarządzania i marketingu w usługach stomatologicznych i ortodontycznych. Projekt został objęty Honorowym Patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do kompleksowego prowadzenia własnej praktyki stomatologicznej i/lub ortodontycznej poprzez rozwój kompetencji w zakresie prawa, zarządzania, finansów i marketingu. Organizatorzy przekonują, że studia dają możliwość zdobycia lub poszerzenia wiedzy z zakresu form organizacyjno-prawnych prowadzenia własnej praktyki zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem jednoosobowych form zatrudnienia, spółek cywilnych oraz spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, zdobycie wiedzy z podstaw zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania firmą, ze szczególnym uwzględnieniem analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa (tj. analizy kosztów i przychodów, wyniku finansowego itp.), zapoznanie się z kwestiami podatkowymi, nabycie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu i form reklamy w obszarze usług stomatologicznych.
Studia, których pierwsza edycja rozpocznie się już jesienią, adresowane są do osób prowadzących lub zamierzających otworzyć własną działalność gospodarczą związaną ze świadczeniem usług stomatologicznych i ortodontycznych, chcących poszerzyć i pogłębić swoją wiedzę w zakresie szeroko rozumianego zarządzania, z elementami prawa.
– To współpraca, która przekłada się na wymierne korzyści dla towarzystwa. W ramach umowy, na nowej stronie internetowej PTS eksperci KSB będą prowadzić cykl pt. „Akademia Dobrego Menagera”. Dzięki temu część wiedzy z programu studiów trafi również do szerszego audytorium. PTS otrzyma również darmowe miejsce dla chętnego do podjęcia nauki w Krakowskiej Szkole Biznesu. Przyszłego słuchacza studiów wyłoni konkurs – wyjaśnia Lucyna Jasińska, dyrektor Biura PTS.
Patronatu Honorowego projektowi udzieliła też Okręgowa Izba Lekarska w Krakowie.