#PTSodnowa – podsumowanie I półrocza

Udowadniamy, że Polskie Towarzystwo Stomatologiczne może być inkubatorem dobrych pomysłów, realizatorem interdyscyplinarnych projektów, platformą integrującą naukę ze światem biznesu oraz wyrazistym głosem wszystkich lekarzy dentystów – podsumowuje pierwsze sześć miesięcy pracy prof. Marzena Dominiak, prezydent PTS.

W opinii szefowej PTS, ostatnie miesiące były czasem niezwykle intensywnym, przede wszystkim owocnym w istotne decyzje, ważne wydarzenia oraz budujące spotkania.

- Za nami pierwsze półrocze realizacji projektu #PTSodnowa, mającego na celu przywrócenie wiodącej roli Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego w branży. Zgodnie z obietnicą, złożoną przez członków nowego Zarządu Głównego – krok po kroku – wdrażamy przedstawione na początku kadencji etapy zmierzające do odbudowy wizerunku towarzystwa. Udowadniamy, że Polskie Towarzystwo Stomatologiczne może być inkubatorem dobrych pomysłów, realizatorem interdyscyplinarnych projektów, platformą integrującą naukę ze światem biznesu oraz wyrazistym głosem wszystkich lekarzy dentystów – mówi prof. Dominiak.

Prezyedent PTS podkreśla, że podstawą projektu jest ciężka praca, kreatywność oraz wzorowa komunikacja.

- Staramy się docierać do środowiska stomatologicznego wykorzystując nowoczesne formy marketingu oraz public relations. Jesteśmy obecni na łamach branżowych wydawnictw, portali oraz w mediach społecznościowych. Nasi eksperci nierzadko są gośćmi audycji o zasięgu ogólnopolskim. Nie ustajemy w działaniach czerpiąc siłę z pozytywnych opinii, miłych komentarzy, motywujących rozmów z różnymi środowiskami. Wyzwań ciągle jest wiele, razem z pewnością możemy osiągnąć sukces. Serdecznie zachęcam do współpracy – dodaje.

#PTSodnowa fakty

  • strona internetowa PTS stanowi źródło bieżących informacji o działalności PTS. Launch nowej odsłony portalu planowany jest na wrzesień.
  • w ciągu kilku miesięcy podwoiła się liczba obserwujących oficjalny profil PTS na Facebook. Rekordowe posty osiągały blisko 15 tysięczny zasięg. Regularnie ćwierkamy na Twitterze.
  • kampania „Polska mówi #aaa” wspierająca tegoroczne obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej była branżowym wydarzeniem roku. Do akcji włączyły się setki gabinetów, szkół, przedszkoli oraz instytucji. Oficjalny spot wyemitowała TVP. Zobaczyło go również blisko 100 tys. pasażerów PKP. Kampania została zgłoszona do plebiscytu „Gwiazdy CEDE”. Kolejna edycja wkrótce.
  • dzięki otwarciu się na młodych lekarzy dentystów rośnie liczba członków PTS. Od tego roku każdy absolwent wydziału lekarsko-dentystycznego może zasilić szeregi towarzystwa zupełnie bez opłat.
  • PTS aktywnie komentuje stomatologiczną rzeczywistość. Wyraźne stanowiska zabraliśmy w przypadku m.in. konieczności priorytetowego traktowania opieki stomatologicznej (apel do Premiera RP), nakładów na publiczną opiekę stomatologiczną czy zwiększenia limitów przyjęć na studia.
  • władze PTS regularnie spotykają się z szefami najważniejszych towarzystw medycznych oraz przedstawicielami samorządu lekarskiego. Efektem rozmów są wspólne projekty.
  • PTS stawia na edukacje oraz integrację naukową branży. Autorytet prof. Marzeny Dominiak gwarantuje wysoki poziom merytoryczny Kongresu Unii Stomatologii Polskiej, rośnie poziom szkoleń realizowanych w oddziałach, współpracujemy z Ośrodkiem Doskonalenia Zawodowego NIL, wiodące czasopisma PTS – Protetyka oraz Czasopismo Stomatologiczne uzyskały status open access.
  • współpracę z PTS kontynuują firmy: GSK, Wrigley, Starpharma, Philips.
  • rośnie również liczba nowych firm, które zaufały projektowi #PTSodnowa. Wśród nich są już: Queisser, Acteon Group, LiberDent, Ecolab, Chema-Elektromet, Polski Lek czy też Krakowska Szkoła Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Wybrane wydarzenia zaplanowane na 2019 r.

- kontynuacja kampanii „Polska mówi #aaa”, na zakończenie której odbędzie się Konferencja organizowana wspólnie z PTSS (15-17.03.2019);

- Kongres Ortodontyczny - w dniach 24-25 maja sekcja ortodontyczna PTS wraz z EurAsian Association of Orthodontists, przy współudziale firmy Polcard, zorganizują w Warszawie kongres ortodontyczny;

- do kalendarza wracają Wrocławskie Dni Implantologii (maj 2019);

- 3. Kongres Unii Stomatologii Polskiej (wrzesień 2019).