1 lutego - Dzień Gumy do Żucia. Co o niej wiemy?

Aktualności

1 lutego – Dzień Gumy do Żucia

INFORMACJA PRASOWA PARTNERA: Miętowa, owocowa, w listkach lub popularnych drażetkach – guma do żucia doczekała się swojego święta, które obchodzimy 1 lutego. Według badania realizowanego przez SW Research dla Mars Wrigley [1], co piąty ankietowany deklaruje, że kupuje ją nawet kilka razy w tygodniu. Gumę żujemy z kilku powodów – chcemy odświeżyć oddech, oczyścićzęby po posiłku lub po prostu cieszyć się przez chwilę ulubionym smakiem. Tymczasem guma bez cukru jest przede wszystkim jedną z metod przeciwdziałania próchnicy, którą zalecają eksperci.Czy Polacy mają tego świadomość? Sprawdziliśmy!

 Dba o zdrowie zębów i dodaje pewności siebie

W dzisiejszych czasach żyjemy w ciągłym ruchu, często jemy poza domem i nie zawsze mamy możliwość dokładnego umycia zębów po każdym posiłku. Dlatego chętnie sięgamy po alternatywne rozwiązanie – blisko 46% badanych deklaruje, że gumę do żucia ma zawsze przy sobie. Z kolei 70% ankietowanych przyznaje, że możliwość skorzystania z gumy do żucia jako szybkiej metody odświeżenia oddechu podnosi ich pewność siebie. Ponadto mamy świadomość, że bezcukrowa guma, która wybierana jest przez 88% badanych, pozytywnie wpływa na higienę jamy ustnej. Jak pokazują dane, 61% ankietowanych zdaje sobie sprawę, że jej żucie pomaga w walce z próchnicą. I mają rację! Z badań realizowanych przez naukowców z King’s College w Londynie wynika, że u osób regularnie żujących bezcukrową gumę wystąpiło o 28% mniej przypadków próchnicy niż u tych, którzy tego nie robili [2].

Pobudza produkcję śliny

Żując bezcukrową gumę pobudzamy wydzielanie śliny – to fakt, z którego zdaje sobie sprawęaż 70% badanych. Ale dlaczego to ważne? Po jedzeniu i piciu kwasy produkowane przez bakterie w osadzie nazębnym atakują powierzchnię zębów i mogą powodować demineralizację szkliwa, co zwiększa ryzyko ubytków oraz przyczynia się do powstawania próchnicy. Ślina odgrywa ważną rolę w ograniczaniu szkodliwego wpływu tych czynnikówi stanowi najważniejszą, naturalną ochronę jamy ustnej przed próchnicą. 65% badanych zadeklarowało, że ma świadomość, że dzięki większej produkcji śliny zostaje przywrócone prawidłowe pH w jamie ustnej. Z kolei 57% ankietowanych wie, że większa ilość śliny pomaga wypłukiwać resztki pokarmu z przestrzeni międzyzębowych. Wszystko to pozytywnie wpływa na zdrowie jamy ustnej.

Bezcukrowa guma jako jeden z czterech kroków do zdrowych i czystych zębów

– Żucie bezcukrowej gumy do żucia jest optymalnym rozwiązaniem w sytuacji, gdy nie mamy możliwości wyszczotkowania zębów po posiłku. Żucie gumy, aż 10-krotnie zwiększa wydzielanie śliny, dodatkowo wzbogacając ją o wapń i fosforany, które pozwalają skuteczniej chronić zęby przed atakiem kwasem. Guma do żucia pomaga także usunąć resztki żywności pozostałe po jedzeniu, zmniejszając ryzyko powstania próchnicy. Dlatego Polskie Towarzystwo Stomatologiczne rekomenduje żucie bezcukrowej gumy przez kilka minut po posiłku jako jeden z czterech prostych kroków do zdrowych i czystych zębów – wyjaśnia prof. Marzena Dominiak, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

***

O Mars Polska:

Mars Incorporated to prywatna firma rodzinna z ponad stuletnią tradycją.Jesteśmy producentem znanych i lubianych przez naszych konsumentów produktów: wyrobów czekoladowych (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gum do żucia i miętusów (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz jedzenia dla zwierząt (PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®).

Obecnie w 80 krajach na całym świecie atrudniamy 115 000 pełnych entuzjazmu Współpracowników, których łączy i którym przyświeca Pięć Zasad. Każda z nich – Jakość, Odpowiedzialność, Wzajemność, Wydajność i Wolność – inspiruje nas w codziennej pracy. Wszystkich Współpracowników łączy również przekonanie, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj.

W Polsce Mars działa i inwestuje od 1992 roku. Obecnie biznes Marsa w naszym kraju obejmuje segment Mars Wrigley (wyroby czekoladowe, gumy do żucia, miętusy i cukierki owocowe), Petcare (jedzenie dla zwierząt) oraz Mars Global Services (centra usług wspólnych, które dostarczają usług HR, zakupowych i finansowych spółkom Mars w wielu krajach). Częścią naszego biznesu jest także RoyalCanin.

Więcej o firmie na: www.mars.pl

O programie „Dziel się Uśmiechem”

Wspierając walkę z problemem próchnicy wśród dzieci w Polsce, od 2013 roku Mars Polska wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem, przy wsparciu Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej organizuje lekcje dotyczące prawidłowej higieny jamy ustnej w polskich szkołach podstawowych, w ramach programu „Dziel się Uśmiechem”.

Program „Dziel się Uśmiechem” ma za zadanie budować wśród uczniów świadomość, jak ważna jest troska o zdrowe zęby oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Do tej pory w zajęciach edukacyjnych uczestniczyło łącznie ponad pół miliona dzieci.

Co roku na realizację programu „Dziel się Uśmiechem” Mars Polska przekazuje 1% ze sprzedaży dowolnych gum Orbit® we wskazanych miesiącach, zazwyczaj wczesną jesienią. Zebrane pieniądze przeznaczone zostaną na organizację zajęć edukacyjnych oraz produkcję 100 tysięcy zestawów do higieny jamy ustnej dla wszystkich uczestników programu.  Podczas sześciu poprzednich edycji programu na realizację jego założeń łącznie przekazanych zostało ponad 4,7 miliona złotych.

Więcej informacji o programie „Dziel się Uśmiechem” można znaleźć na stronach: www.mojorbit.pl/dziel-sie-usmiechem

[1] Badanie SW Research na zlecenie Mars Wrigley, zrealizowane w grudniu 2019 r. na próbie badawczej 1312 respondentów.

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31743654

Komentarze