Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz GSK Consumer Healthcare będą współpracować jeszcze ściślej. Beneficjentami wspólnych projektów ma być zarówno środowisko stomatologiczne jak i pacjenci.
„Ramię w ramię w edukacji lekarzy dentystów i uświadamianiu społeczeństwa”- to najkrótszy opis wizji wspólnych działań, której podstawą jest porozumienie zawiązane pomiędzy PTS a GSK. Oba podmioty współpracują ze sobą od lat w ramach różnych projektów branżowych lub pacjenckich. Od teraz relacje PTS i jednej z największych firm farmaceutycznych na świecie będą jeszcze silniejsze.
GSK jest firmą z obszaru zdrowia, działającą w oparciu o przesłanki naukowe, skoncentrowaną na poprawianiu jakości życia ludzi, by mogli osiągać więcej, czuć się lepiej i żyć dłużej. Działa w trzech obszarach biznesowych: produkty farmaceutyczne, szczepionki i produkty ochrony zdrowia. W sumie w Polsce zatrudnia około 2000 pracowników. GSK Consumer Healthcare jest jedną z największych firm z obszaru produktów konsumenckich i zdrowotnych. GSK CH jest właścicielem znanych marek globalnych, takich jak Sensodyne, Voltaren, Theraflu, Paradontax, Panadol, Corega, Otrivin oraz lokalnych m.in. Rutinoscorbin.
GSK jest ekspertem w zakresie higieny jamy ustnej dzięki połączeniu zrozumienia potrzeb konsumentów z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć naukowych. Kategorię produktów do higieny jamy ustnej i protez zębowych reprezentują tak znane marki jak: Sensodyne, Parodontax,CoregaCorsodyl, które odpowiadają na potrzeby pacjentów cierpiących z powodu nadwrażliwości, kwasowej erozji szkliwa oraz zapalenia dziąseł. Ponadto marka Corega pomaga pacjentom protetycznym w adaptacji protezy zębowej oraz wspomaga prawidłową higienę uzupełnień protetycznych. Marki Parodontax i Corega są markami najczęściej polecanymi przez stomatologów w swoich kategoriach, a marka Sensodyne jest najczęściej polecaną marką na nadwrażliwość wśród stomatologów wizytowanych przez przedstawicieli GSK[1].
Współpraca rozpoczęta pomiędzy PTS i GSK idealnie wpisuje się w misję dbania o pacjentów, ale także dostarczania całemu środowisku eksperckiemu innowacyjnych produktów. W odpowiedzi na potrzeby środowiska w dobie COVID-19 GSK zorganizowała wspólnie z PTS webinar„Wytyczne PTS dla personelu stomatologicznego”, prowadzony przez prof. Marzenę Dominiak i prof. Tomasza Konopkę, który na żywo obejrzało 2,6 tys. osób, a odtworzyło ponad 30 tys. osób. W ramach kampanii „Polska mówi aaa…”, której GSK jest partnerem, przygotowano akcję bezpłatnych przeglądów w galeriach handlowych, które planujemy zrealizować w drugiej połowie roku.
Działalność charytatywna jest ważna dla GSK, dlatego każdego roku firma organizuje szereg aktywności wspierających społeczności wykluczone. Wspólnie z organizacją Smile Train pomaga odzyskać uśmiechy dzieciom z rozszczepem podniebienia. Dzięki funduszom zebranym przez pracowników GSK na całym świecie udało się pomóc ponad 1500 pacjentom.
W ramach walki z COVID-19GSK przekazała 10 milionów dolarów na rzecz funduszu COVID-19 SolidarityResponse, założonego przez WHO i UN Foundation. Środki te pomogą WHO i jej partnerom zapobiegać, wykrywać i leczyć chorobę, zwłaszcza tam, gdzie zapotrzebowanie jest największe. GSK rozpoczęła również globalną współpracę z firmą Sanofi nad szczepionką na COVID-19. Obie firmy wykorzystają swoje innowacyjne technologie do stworzenia szczepionki z adiuwantem przeciwko COVID-19.
[1]IQVIA Poland “Exploration of dentists’ recommendation behaviours”, Grudzień 2019