Tegoroczne obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca) były wyjątkowe, także dzięki PTS, który zainicjował kampanię “Polska mówi aaa”. Zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji.
„Polska mówi #aaa!” to pierwsza w historii PTS ogólnopolska kampania promująca zdrowie jamy ustnej. Ideą akcji była edukacja stomatologiczna, upowszechnienie Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2018 (20 marca) oraz jego wartości. Do społeczeństwa docieraliśmy m.in.: poprzez stronę internetową (www.polskamowiaaa.pl), social media, spot TV, kampanię ekranową na dworcach PKP w 10 miastach (blisko 100 tysięcy wyświetleń), cykl bezpłatnych badań w mobilnych gabinetach, publikacje na łamach „Gazety Wyborczej” oraz mediów ogólnopolskich i branżowych, patronaty medialne, kreacje reklamowe, plakaty i ulotki. Istotną wartością akcji były projekty realizowane przez gabinety dentystyczne, szkoły i przedszkola. Wszystkie znalazły się na interaktywnej mapie kampanii.
Po raz pierwszy w Polsce obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej nabrały takiego znaczenia. Udało nam się zaktywizować do działania setki gabinetów, szkół i przedszkoli. Przez kilka tygodni dentystyczne social media pełne były informacji o kampanii i jej odsłonach. Uczestnicy i obserwatorzy podkreślali jej nowoczesną formułę, interaktywność, wyrażając chęć uczestnictwa w kolejnych edycjach.m.in. Maciej Musiał i Piotr Rubik oraz cenieni przedstawiciele środowiska. Zwieńczeniem kampanii był list do Premiera RP. Współorganizatorami kampanii byli: NIL, BAD, ewiDENTniepr. Akcja będzie kontynuowana.