Biznesowa odnowa Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego

Aktualności

Biznesowa odnowa PTS

– PTS jest towarzystwem naukowym, ale nie ma przeciwwskazań, aby było funkcjonowało zgodnie z współczesnymi zasadami biznesu. Takie jest wręcz oczekiwanie branży – podkreśla Piotr Flejszar, dyrektor Biura Zarządu Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
W 2018 roku Polskie Towarzystwo Stomatologiczne przedstawiło projekt #PTSodnowa. Zrealizowane działania nie umknęły uwadze branży, w międzyczasie pojawiło się wiele nowych. Na jakim etapie jest odnowa towarzystwa?

Piotr Flejszar: Odnowa trwa, to nie jest proces, który już zakończyliśmy, choć pewne działania uważamy za zrealizowane. Być może kiedyś hasło #PTSodnowa będzie należało schować głęboko do szafy, ale wydaje się, że aktualnie jest ono spójnym elementem strategii rozwoju i nie ma potrzeby rezygnacji z takiej komunikacji. Odnowa kojarzy się z czymś dobrym, pozytywnym. Zmiany w PTS takie właśnie są.

Którą należy uznać za kluczową?

Piotr Flejszar: Towarzystwo „od środka” znam zaledwie od lipca br., ale jego działalność obserwowałem od dawna. Kluczowa wydaje się skuteczna zmiana wizerunkowa. PTS ewaluowało z dość hermetycznego środowiska naukowego, do otwartej na współpracę organizacji, która nie skupia się jedynie na nauce, ale także na promocji czy budowaniu świadomości stomatologicznej Polaków. Oczywiście nikt nie odcina kuponów, twierdząc, że wszystko już zostało zrobione, wręcz przeciwnie. Podjęte działania wywołały efekt skali. Pojawiły się nowe pomysły, nowi partnerzy. Ważne, że udaje się przekonywać branżę, że Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, to organizacja warta zaufania, z którą warto rozmawiać o realizacji wspólnych projektów.

Kwestie naukowe zostawmy specjalistom, Pana rola w PTS jest iście managerska.

Piotr Flejszar: Zgadza się. PTS jest przede wszystkim towarzystwem naukowym, ale nie ma przeciwwskazań, aby było funkcjonowało zgodnie z współczesnymi zasadami biznesu. Takie jest wręcz oczekiwanie branży. W ciągu ostatnich kilku miesięcy odbyłem kilkadziesiąt spotkań z producentami i dystrybutorami. To były bardzo cenne spotkania, w czasie których nie tylko mogłem przedstawić projekt #PTSodnowa, ale przede wszystkim posłuchać, o tym jak PTS jest postrzegane, jak powinno być. Polska branża stomatologiczna nie jest duża, pracują w niej ludzie, którzy z PTS realizowali projekty już dawno temu. W międzyczasie zmieniły się reguły biznesu. PTS musi się do nich dostosować.

Co to oznacza w praktyce?

Piotr Flejszar: Uważnie słuchamy, mając przekonanie, że współpraca rodzi się z dialogu. Efektem takich rozmów będzie chociażby ujednolicenie polityki w zakresie produktów PTS. Układamy je w prosty i czytelny sposób, opracujemy nową identyfikację graficzną. Wkrótce przedstawimy efekty naszych prac. Biznesowe zmiany dotyczą również charakteru współpracy. PTS nie musi już być organizacją, która postrzegana jest jako Partner wyłącznie przez firmy z sektora stomatologicznego czy medycznego. Podejmujemy rozmowy ze spółkami skarbu państwa, dużymi sieciami handlowymi, związkami sportowymi, organizacjami pozarządowymi. Im więcej kontaktów nawiążemy, tym łatwiej będzie nam realizować najistotniejsze projekty, jak chociażby obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej i kampanię „Polska mówi #aaa”. Towarzystwo ma swój budżet, nie mamy rządowych dotacji, utrzymujemy się z tego, co wypracujemy. Jeżeli chcemy skutecznie budować świadomość stomatologiczną Polaków musimy mieć partnerów.

Co szeroko rozumiany biznes zyskuje na współpracy z PTS?

Piotr Flejszar: Możliwość dotarcia do kilku tysięcy uczestników branży dla wielu jest kuszącą perspektywą. W ostatnim czasie udało się zahamować odpływ członków towarzystwa, dzięki takim działaniom jak bezpłatne karty członkowskie dla młodych stomatologów, zarejestrowanych dentystów wręcz przybywa. W międzyczasie pozyskaliśmy wiele higienistek i asystentek. Tendencja jest wzrostowa. To jest fakt. Staramy się, aby to członkostwo było atrakcyjne. Mobilna aplikacja mobilna wkrótce zostanie zasilona ofertami partnerów, pojawią się kolejne projekty, które będą motywowały do rejestracji. Krótko mówiąc, czy to poprzez bazę danych, organizowane konferencje i kongresy, również przez Oddziały, czy stronę internetową (ok. 6000 unikalnych użytkowników miesięcznie) i social media – wiemy jak docierać do branży. A przecież lista stałych projektów „zasięgowych” jest długa. Aplikcja mobilna PTS, „Journal of Stomatology”, „Protetyka Stomatologiczna”, kampania „Polska mówi #aaa”, Akademia PTS, PTS Case Study Club, Wrocławskie Dni Implantologii, Kongres Unii Stomatologii Polskiej, implantoprotetyczny „master” czy szkolenia w Oddziałach, to tylko niektóre z płaszczyzn, które mogą determinować udaną współpracę biznesową z różnymi partnerami.  Chciałbym przy tym wyraźnie podkreślić, że może ona obejmować również sektor publiczny, wszak zdrowie zaczyna się od jamy ustnej. Zapraszamy do współpracy.

Czytaj również: 

Akademia PTS po raz pierwszy