Materiał Partnera: Pasta do zębów może wspierać leczenie pacjentów. Na jaki jej składnik należy zwrócić uwagę? – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne

Materiał Partnera

Materiał Partnera: Pasta do zębów może wspierać leczenie pacjentów. Na jaki jej składnik należy zwrócić uwagę?

Prawidłowa higiena i odpowiednia pasta – klucz do zdrowego wyglądu jamy ustnej

Powszechnie uznaje się, że higiena jamy ustnej oparta na oczyszczaniu mechanicznym jest najskuteczniejszą metodą usuwania płytki nazębnej i utrzymywania zdrowia dziąseł. W praktyce jednak nie jest to wystarczające. Higiena jamy ustnej pacjentów nie jest optymalna – głównie z powodu nieprzestrzegania właściwej techniki i czasu szczotkowania. Płytkabakteryjna pozostaje na zębach po szczotkowaniu, potencjalnie wytwarzając chorobotwórcze kwasy i toksyny bakteryjne. To właśnie w tym przypadku właściwy dobór pasty do zębów odgrywa kluczową rolę. Klinicznie udowodniono, że stabilizowany fluorek cyny (SnF2), ma właściwości bakteriobójcze i bakteriostatyczne oraz zapewnia dodatkowe korzyści dla zdrowia dziąseł poprzez poprawę kontroli płytki nazębnejkomentuje dr n. med. Beata Golan.

Stabilizowany fluorek cyny – wyjątkowa kontrola i skuteczność

Korzyści płynące ze stosowania fluorku cyny w pastach do zębów zostały dobrze udokumentowane w literaturze naukowej. Redukcja liczby bakterii obserwowana przy stosowaniu produktów na bazie fluorku cyny wynika z działania jonów cyny. Bakterie płytki nazębnej wytwarzają zewnątrzkomórkowe polisacharydy, które są odpowiedzialne za lepkość płytki nazębnej. Stabilizowany fluorek cyny zmniejsza wzrost bakterii, ich adhezję oraz produkcję kwasów i innych toksyn metabolicznych, które przyczyniają się do powstania zapalenia dziąseł. Działanie antybakteryjne ma również wpływ na zmniejszenie liczby drobnoustrojów wytwarzających lotne związki siarki (VSC), co redukuje objawy halitozy. Ponadto, oddziałując między innymi na próchnicotwórcze paciorkowce, poza remineralizacją twardych tkanek zęba, wykazuje dodatkowy kierunek działania w profilaktyce próchnicy. Stabilizowany fluorek cyny tworzy na powierzchni szkliwa fluoroapatyty cynawe, które są odporniejsze na działanie kwasów niż fluoroapatyty powstałe pod wpływem zwykłych fluorków. Daje to wyższą niż standardowo ochronę tkanek twardych przed działaniem erozji. Z kolei sole cyny odkładające się w otwartych kanalikach zębinowych skutecznie zmniejszają nadwrażliwość bólową na bodźce termiczne i dotykowe.

Nowości na rynku past do zębów w Polsce

We wrześniu 2023 r. Oral-B poszerzyło ofertę o 5 nowych propozycji w linii Oral-B Pro Expert. Kompozycja tych past ukierunkowana jest na działanie profilaktyczne, tak aby tworzyć 24-godzinną1 tarczę ochronną przed bakteriami płytki nazębnej. Wariant „Wrażliwe Zęby” powstał z myślą o osobach podatnych na nadwrażliwość bólową zębiny, z kolei „Professional Protection” zapewnia uczucie czystości całej jamy ustnej, a „Advanced” hamuje wzrost płytki bakteryjnej w trudno dostępnych miejscach. „Healthy Whitening” wybiela zęby dzięki usuwaniu przebarwień powierzchniowych, a „Dokładne Czyszczenie” zawiera unikalną formułę z rozpuszczalnymi kryształkami, aby dokładnie czyścić i zwalczać płytkę bakteryjną, nawet w przestrzeniach międzyzębowych. Odpowiednie dopasowanie pasty do potrzeb jamy ustnej pomaga w skutecznej walce z problemami stomatologicznymi i może wesprzeć proces profesjonalnego leczenia.

O Oral-B

Oral-B to światowy lider na rynku szczoteczek do zębów o wartości ponad 5 mld dolarów. Produkty marki należącej do firmy Procter & Gamble obejmują manualne i elektryczne szczoteczki do zębów dla dzieci i dorosłych, pasty, irygatory do płukania jamy ustnej i produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w tym nici dentystyczne.

O Procter & Gamble

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.