PTS partnerem 6. edycji programu „Dziel się uśmiechem”

Aktualności

PTS partnerem 6. edycji programu „Dziel się uśmiechem”

Prawie 100 tys. dzieci dowiedziało się jak dbać o zdrowy uśmiech, dzięki programowi „Dziel się Uśmiechem”!

8 października br. ruszyła akcja „Dziel się uśmiechem”, która ma na celu zwiększenie świadomości wśród najmłodszych uczniów polskich szkół dotyczącej poprawnej higieny jamy ustnej oraz czynników przyczyniających się do próchnicy zębów. Partnerem projektu jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. 

Próchnica wśród dzieci i młodzieży to wciąż nierozwiązany problem – w Polsce choruje na nią blisko 72% dzieci w wieku szkolnym. Przygotowanej przez Polski Czerwony Krzyż we współpracy z firmą Orbit akcji „Dziel się uśmiechem” przyświecają dwie podstawowe idee: edukacja i profilaktyka przewpróchnicza u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowej – wykraczającej poza podstawowe narzędzia, jak szczoteczka i pasta – higieny jamy ustnej. Jest to kluczowe dla poprawy stanu uzębienia dzieci, a co za tym idzie, walki z próchnicą.

W ciągu pięciu lat trwania programu ponad 450 tysięcy dzieci z całej Polski wzięło udział w bezpłatnych zajęciach edukacyjnych dotyczących higieny jamy ustnej, a blisko 46 tysięcy uczniów skorzystało z bezpłatnych przeglądów stomatologicznych. Dowodem na skuteczność akcji jest wzrastająca liczba uczestników – w kolejnej edycji zwiększy się ona o kolejne 100 tysięcy.

Inicjatywa „Dziel się uśmiechem” to program edukacyjny, w ramach którego odbywają się zajęcia edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych, podczas których jest mowa o profilaktyce i higienie jamy ustnej, zbilansowanej, zdrowej diecie oraz aktywnym stylu życia. Jest to zastrzyk praktycznej wiedzy dla najmłodszych, a także źródło specjalnych, przystosowanych dla wczesnoszkolnych dzieci materiałów edukacyjnych oraz pakietów niezbędnych do higieny jamy ustnej przyborów (szczoteczka, pasta do zębów oraz bezcukrowa guma do żucia).

Partnerami wydarzenia są: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Ponadto akcję wspiera sieć sklepów Biedronka.

ZOBACZ AKTUALNOŚĆI POLSKIEGO TOWARZYSTWA STOMATOLOGICZNEGO